Reisverslag 2e week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lynn Buysse - WaarBenJij.nu Reisverslag 2e week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lynn Buysse - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2e week

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

04 April 2019 | Curaçao, Willemstad

Hey dushi's,

Hier even een nieuwe mail voor het reisverslag, want smiley’s pakt het reisverslag helaas niet...
Vandaar een zonder smiley’s

De eerste 13 dagen zitten erop en de tijd vliegt. Toch zijn er veel dingen die hier anders gaan dan bij ons in Nederland waaraan we nog steeds moeten wennen. Hier doe je bijvoorbeeld overal je auto op stuurslot, dit is een gele voet die je tussen het stuur klemt en deze vastklikt tussen het stuur zodat deze niet kan bewegen. Zelfs op stage zetten we de auto op stuurslot. Ook is hier het verkeer veel chaotischer, zoals mensen die voor steken en bijvoorbeeld zonder licht rijden. Maar we doen het verder goed in het verkeer. Inmiddels stond het weekend weer voor de deur en hebben we deze weer goed ingevuld. Ons tweede weekend hier zijn we naar full moon party geweest samen met de stagair van mondzorgkunde. Dit was een heel gaaf feest met vuurwerk en leuke muziek... het is deze avond dan ook “niet vroeg” geworden... Zaterdag hebben we uitgeslapen en hebben we willemstad verkend. Dit is een vrolijke stad door de gekleurde huisjes en vrolijke mensen. Hier hebben we een fotoshootje gedaan met de brug, gekleurde huisjes en natuurlijk de bekende Curaçao en dushi letters. Deze zullen zeker nog op mijn instagram pagina komen, dus je bent gewaarschuwd!!
Verder zijn we s’avonds naar een concert van ronnie flex geweest. Dit was een groot feest waar we veel hebben gedanst en geschreeuwd, vandaar dat ik de afgelopen geen stem meer had.
En voor dat we het wisten was het zondag. Dit was een zondag waarbij we alleen maar films hebben gekeken en hebben geslapen in de zon bij het zwembad. S'avonds hebben we witlof uit de oven met ham en kaas gegeten wat een van mijn favoriete gerechten is. Mijn weekend kon dus niet meer stuk.
Op deze zondag is in Nederland de klok een uur vooruit gegaan, waar ze hier in Curaçao niet aan doen. Hierdoor is het tijdsverschil met Nederland 6 uur geworden in plaats van vijf uur. Gelukkig voor ons is dat geen uur minder slaap na dit vermoeiende weekend...
Maar voor dat je het weet is het weer maandag. Vandaag begint een nieuwe week stage en een nieuwe maand: april. Dit betekent dat we nog twee maanden van dit mooie avonturen op dit Eiland mogen genieten!
De stage dag maandag ging snel voorbij, s’ochtends heb ik meegelopen met de tandarts uit venezuela. Hiermee moet ik communiceren in het Engels en af en toe wat spaanse woorden ertussen. Af en toe is dit wat lastig maar we komen er altijd wel uit! Gelukkig is er 1 ding waarin we elkaar helemaal snappen en dat is bij de leuke muziek op de achtergrond, deze wordt uit volle borst meegezongen en af en toe een klein dansje als de patienten er niet zijn, reuze gezellig dus! Gisterenmiddag heb ik bij de orthodontist assistent gestaan. Hier heb ik elastiekjes eraf gehaald en erop gezet en vandaag gaan we hier mee verder. Verder hebben we na stage nog even boodschappen gedaan bij de oude vertrouwde appie heijn, waarna we lekker met onze reep chocola en netflix ons bed ingedoken zijn. Na een onrustige nacht met veel geblaf van honden zijn we opgestaan en hebben we ons klaargemaakt voor stage. Vandaag begon de dag rustig want de eerste patiënten vielen uit... hierna hebben we een rustig ochtend programma gehad met vooraal het vullen van gaatjes en schoonmaken. Waarna het daarna al weer tijd is voor de lunch. Deze duurt hier van 12 tot 14 dus dit is best lang. Meestal gaan we terug naar huis toe om daar even te lunchen, een duik te nemen in het zwembad of een dutje te doen. Na deze heerlijke break begint de laatste stage middag voor ons weer. Net voor deze begon komt er een vrouw naar de praktijk die met ons, de orthodontist assistent en een van de tandartsen op de foto wil. Dit wil ze omdat haar zoons dit voor een opdracht voor school nodig hebben. Tuurlijk zeggen we ja, want een leuke foto voor ons blog en met de collega's is zeker leuk om te hebben! (foto volgt op de blog) Daarna begint de middag voor mij weer bij de orthodontist assistent die mij steeds meer dingen laat doen waardoor de middag snel gaat. Af en toe komt de orthodontist die met een andere assistent aan de stoel naast ons zit, eens kijken. Hier kan je gemakkelijk naar toe lopen om ook te helpen. Deze man spreekt Spaans en Papiamento zoals de meeste collega's in de praktijk. Maar ze verstaan wel allemaal Nederlands en het communiceren gaat wel goed in het Engels. Wonder boven wonder. Rond de klok van 18:00 is deze dag voor ons weer gedaan en keren we terug naar huis waar we eten en daarna nog even naar het winkelcentrum rijden voor wat boodschappen. Hierna duiken we ons bed in, op naar de volgende dag. Maandag en Dinsdag zijn hier de dagen dat er bijna niks is om uit te gaan, dus deze dagen zijn we meestal s'avonds lekker rustig. Woensdag ontbijten we gezond met wat crackers met kaas en avocado en vertrekken we naar stage. Deze ochtend heb ik een ochtend mee gekeken met de Mondhygenist, omdat ik dit hierna ook wil gaan doen. Het was een interessante, drukke en leerzame ochtend. Waarbij ze me veel heeft verteld over het vak en over haar manier van werken. Zij heeft immers al 30 jaar ervaring dus ik kan zeker nog veel van haar leren en ik hoop dat ik ook vaker mag mee kijken met haar. Voor de rest zijn we naar het strand geweest op Cabana Mood. Hier hebben we lekker een middag bij gebruind. Dit strand is niet ver van het huis, dus we staan er zo. Morgen ochtend assisteer ik bij de Tandarts. Ik heb nog geen idee wie, dus dit zal nog een verrassing zijn. Hierover meer in mijn volgende blog. Nu ga ik nog lekker een duik nemen in het zwembad, want de temperatuur is hier s'avonds nog steeds heerlijk.

Ayooo en dikke kus,
Lynn

  • 04 April 2019 - 00:41

    Oma Ria:

    Hoi Lynn, eer leuk om je reisverslag te lezen en ik merk dat je er erg van geniet,
    GR. oma. slaap lekker

  • 04 April 2019 - 00:41

    Oma Ria:

    Hoi Lynn, eer leuk om je reisverslag te lezen en ik merk dat je er erg van geniet,
    GR. oma. slaap lekker

  • 04 April 2019 - 04:38

    Fenna Pijman:

    Geniet er van !!!

  • 04 April 2019 - 04:46

    Christel:

    Leuk om te lezen hoe het anders is daar !
    Ik wacht op je volgende blog!
    Groetjes !

  • 04 April 2019 - 05:07

    Patty Melissen-Vogels:

    Wat een prachtig avontuur. Superleuk dit verslag te lezen. Heel veel succes en vooral veel plezier samen op Curaçao Lisa en Lynn

  • 04 April 2019 - 06:36

    Jacqueline Boelhouwer:

    Hallo meisjes,

    Zo te lezen hebben jullie het geweldig naar je zin! Kan ik me voorstellen, want ik ben zelf ook op het eiland geweest en ik vond het heerlijk. Tot nu toe al best veel afwisseling gehad in de praktijk. Dat is fijn. Ik wil graag op stagebezoek komen, maar ik ben bang dat de baas dit niet goed vindt! Groetjes..

  • 04 April 2019 - 13:55

    Nina:

    Heel gaaf lynn! Geniet ervan meis❤️

  • 07 April 2019 - 08:59

    Nina Langenberg:

    wat een uitgebreid verslag, super goed hoor. Ook heel leuk om te lezen.
    geniet er van en nog veel werkplezier

    NIna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Vanaf maart ga ik samen met Lisa stage lopen in een tandartsenpraktijk in Curaçao. Op deze blog kun je mijn avonturen in Curaçao volgen.

Actief sinds 11 Feb. 2019
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 3526

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 04 Juni 2019

Stage in Curaçao

Landen bezocht: