Reisverslag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lynn Buysse - WaarBenJij.nu Reisverslag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lynn Buysse - WaarBenJij.nu

Reisverslag

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

29 April 2019 | Curaçao, Willemstad

Hoi hoi allemaal,

Sorry voor de lange tijd even geen blog!

Ik heb hier tien dagen vakantie gehad en mijn ouders zijn langs geweest, dus ik had even niet aan een blog gedacht.
Maar het is weer tijd voor een blog en deze keer niet over stage, want we hebben vakantie.

We zijn de vakantie donderdag avond gestart met mijn ouders op te halen van het vliegveld en daarna hebben we bij hun resort nog wat gedronken.
Vrijdag zijn we lekker een dagje bij hun naar het strand geweest en hebben we daarna heerlijk friet gegeten bij een echte Nederlandse snackbar! Daar zegt natuurlijk niemand nee tegen. Hierna zijn we naar een feestje geweest in een club in de stad.
Maar zoals je op elke feestje ziet kom je altijd dezelfde mensen tegen, wat super gezellig is en je daardoor snel nieuwe vrienden maakt!
Zaterdag zijn we opgehaald en zijn we samen naar Jan Thiel beach gegaan en hebben we daar zoals voor de verandering een dagje strand gepakt. Aan het einde van de middag heb ik papa en mama mee gesleurd naar zanzibar om ze mee te laten genieten van happy hour. Hier zeiden ze natuurlijk zeker geen nee tegen. Leuke afsluiter van de dag!
Zondag zijn we opgehaald en hebben we een rondje eiland gedaan, we zijn van watamula, met de rotsen die tegen de kant aan ketsen tot aan westpunt gegaan. Ook zijn we naar playa grandi gegaan om te zwemmen met schilpadden! Een hele gave ervaring voor mijn ouders! Die ze niet snel zullen vergeten! Daarna zijn we neergeploft bij de grote knip. Hier is het water extreem helder en super blauw! Dit heeft ons ook gave foto’s opgeleverd. Ook heb ik letterlijk nog een sprong in het diepe gemaakt. Ik zag wat jongeren van een rots af springen in het water en ik zo jaloers als ik was moest dit ook even proberen. Mijn vader mee als camera man de berg op en hop springen maar! Geen paniek, alles is goed gegaan en er is niks gebroken! Gelukkig duurde de actie niet super lang want mama had inmiddels al wat staan kijken en rommelen naar het idee..
Terug thuis in het resort bij papa en mama zijn we lekker getrakteerd op pizza’s en een wijntje! Dit smaakte zeker en na deze heerlijke dag zijn we lekker vroeg ons bed ingedoken. Maandag ochtend zijn we gaan wandelen met dushi, onze hond hier. We hebben een lekker stuk gewandeld over de zoutbaden wat een prachtige indruk gaf alsof alles besneeuwd was.
Daarna zijn we wezen lunchen bij de visserij en daarna hebben we een tour over het andere deel van het eiland gemaakt. S’avonds hebben we een serie gekeken en zijn we lekker ons bed ingedoken.
Dinsdag hebben we lekker een dag thuis gedaan en hebben we dus helemaal niks uitgevoerd.
Woensdag zijn we met de catamaran naar klein curacao gegaan! Een prachtig eiland met helder blauwe zee. Op twee uurtjes varen sta je er. Je bent een hele dag weg en het drinken en eten zoals de bbq werd zeer goed verzorgd. Ook de bootreis is zeker heen straf want het is een leuke maar spannende ervaring die mooi werd afgesloten met dolfijnen die naast de boot zwommen. Dit is dus zeker een aanrader!
Donderdag is de vakantie al bijna voorbij maar 1 belangrijk ding hadden we nog niet gehad. Mijn ouders hadden mijn stage nog niet gezien. Ik heb de route er naar toe laten zien en vervolgens hebben ze kamer voor kamer een rondleiding gekregen van mij en de assistentes. Iedereen was heel aardig en kwam meteen naar mijn ouders toe om ze te ontmoeten en om tegen ze te zeggen dat ze heel tevreden over ons zijn! Super leuk om te horen en deze complimentjes maken ons stiekem best trots. Papa en mama vonden het super om mijn stage te zien en te zien waar ik nou over schrijf in de blogs.
S’middags zijn we naar Willemstad geweest en daarna hebben we lekker samen pizza gegeten.
Uitslapen deze vakantie was er nauwelijks bij want de wekker ging vroeg voor mij. Er stond een ochtendwandeling met gids door Otrabanda gepland. Wandelen op de vroege ochtend in de vakantie, ik sta steeds meer versteld van mezelf... haha Otrabanda is voor veel mensen een bekende wijk van het eiland. Het staat bekend om de drugs problemen en de bende’s die er heersen. Na deze tour ben ik heel anders aan gaan kijken tegen zowel de wijk als het eiland. Deze wijk heeft achter de problematiek zoveel mooie, spannende en ontroerende kanten die het publiek zeker beter moet leren kennen, voor een beter beeld.
Daarna hebben we lekker geluncht en heb ik mijn ouders kennis laten maken met awa limonci, dit is limoen water, met een klein beetje suiker. Het is een verfrissend drankje en wij zijn alle drie van mening dat dit drankje zeker op de menu kaarten mag in Nederland.
Hint hint ;)
Hierna zijn we naar huis gegaan en zijn Lisa en ik ons om gaan kleden voor de grote middag, eindelijk was het dan zover...
Mijn kinderwens kwam dan eindelijk uit, want ik kan zeggen dat ik met dolfijnen heb gezwommen! Met een lichte spanning in ons lijf begonnen we eraan maar oh wat was het gaaf! Een unieke ervaring die niemand mij meer afneemt!
Voor de rest van de dag (en nacht) kon niemand mij die smile van mijn gezicht meer af nemen. S’avonds zijn we lekker uit eten gegaan en daarna hebben we koningsnacht gevierd. Deze was gezellig maar niet heel bijzonder.

Zaterdag was het dan de verjaardag van Willem! Deze hebben we goed gevierd want we zijn rond een uur of 12 naar de stad gereden. Na lang zoeken voor een parkeerplek zijn we dan toch in de stad beland. Waar ik versteld stond van het feit dat koningsdag hier veeeel uitgebreider wordt gevierd dan in Nederland. De winkels hadden erge sale, overal stonden kraampjes met muziek en bandjes die aan het optreden waren, defensie werd gepresenteerd en voor de kleintjes was er van alles te doen van muurklimmen tot schminken. Het was een super leuke, maar vooral warme dag die we met veel oranje dansjes en drankjes hebben afgesloten. Willem je verjaardag was weer top!
Zondag hebben we uitgeslapen en mijn ouders naar het vliegveld gebracht. Deze vertrokken na 10 dagen weer naar huis en natuurlijk ga ik ze missen! Het was een super ervaring om deze dingen met hun te doen maar vooral aan hun te laten zien waar ik zit en hoe het met me gaat. Papa en mama bedankt voor deze top week en tot snel! Na wat tranen op het vliegveld en de trotse woorden begin ik met vol goede moed aan een nieuwe week!
Nog 5 weken (och wat gaat het snel...) en dan is het avontuur alweer voorbij.
Ik heb Curaçao heel anders leren kennen en dit avontuur is nu al te gek!

In de volgende blog doe ik weer uitgebreid verslag over stage!
Als je links op foto's klikt zie je nog een kleine sfeer impressie van de afgelopen week. Het is me niet gelukt de foto's bij dit verslag te krijgen helaas...
Maar ze zijn er dus wel.

Voor mij nu passe bon nochi maar voor jullie inmiddels al passe bon dia!

Bye dushi’s,

Lynn

  • 30 April 2019 - 11:03

    Jean-marc :

    Lynn, was idd een super week!! Zijn onder de indruk van het eiland en de manier waarop jij je daar manifesteert: het fijne verblijf bij Patricia, Henk, Lieke en Dushi, de complimenten op je stage tijdens ons bezoek daar, het plezier met Lisa en Lieke. Doet ons echt goed om dit gezien te hebben.
    We kijken top terug op onze vakantie daar en de dingen die we samen hebben ondernomen: rondleiding eiland, curacao en natuurlijk het zwemmen met de dolfijnen !! (een wens die je als peuter had).
    Nog veel plezier tweede helft van je stage!
    Gr. Pa.

  • 02 Mei 2019 - 18:36

    Trudy:

    Lieve Lynn

    we hebben enorm genoten van de vakantie maar vooral van jou!
    Het was geweldig om mee te maken en om te zien waar hoe jij je vermaakt daar!
    Je hebt het enorm goed naar je je zin dat konden we goed merken en dat doet ons goed!
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt bij Lisa, Patricia, Henk en Lieke! Hele lieve mensen allemaal,
    Ook het bezoek aan je stage was ook erg leuk, fijn om te horen dat het allemaal goed verloopt en dat jullie het goed doen. Trots op je Lynn!!

    Fijn dat we het eiland hebben leren kennen!
    Veel plezier nog op de stage, en geniet er nog van met de mensen om je heen!

    Groetjes daar!! liefs mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Vanaf maart ga ik samen met Lisa stage lopen in een tandartsenpraktijk in Curaçao. Op deze blog kun je mijn avonturen in Curaçao volgen.

Actief sinds 11 Feb. 2019
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 3514

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 04 Juni 2019

Stage in Curaçao

Landen bezocht: