Reisverslag begin mei - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lynn Buysse - WaarBenJij.nu Reisverslag begin mei - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lynn Buysse - WaarBenJij.nu

Reisverslag begin mei

Blijf op de hoogte en volg Lynn

12 Mei 2019 | Curaçao, Willemstad

Hey lieve blog fans,

Hier alles nog op rolletjes, en daar?
Een nieuwe week is voorbij en nog 3 weken en dan zit dit prachtige avontuur erop. Ik moet er echt nog even niet aan denken dus ik ga nog een goede 3 weken genieten.
Vorige week zondag hebben we aan school gewerkt en lekker niks gedaan want hier is het het zondag voor. Bij het avondeten hebben we lekker gesmuld van een biefstuk met frietjes om hierna lekker uit te buiken in bed met een film!
Na lang twijfelen hebben we toch besloten om deze avond niet weg te gaan en zijn we dus verstandig ons bed ingedoken... Ook eens verstandig.

Maandag ochtend hebben we zelfs na een lange nacht slapen moeite om uit bed te komen...
Na lang getreuzel springen we uit bed, eten een broodje en springen in de auto voor een nieuwe week stage.
Net nu je hoopt de maandag ochtend rustig te beginnen aan de week, barst de chaos los.
Er zijn twee assistente’s niet dus het is deze ochtend haasten, vliegen en rennen. Ik heb bijna de hele ochtend bij Dokter Anna geassisteerd. Dit was nieuw voor me, maar het ging goed! Ze is van Colombiaanse afkomst maar spreekt super goed engels waardoor het communiceren redelijk gaat. Dokter Anna doet vooral veel schoonmaken en vullingen. Ze werkt snel en op een hele andere manier dan we eigenlijk gewend zijn. Ook leerzaam om het eens van een andere kant te zien. Om 12 hebben we pauze en scheuren we naar huis. Hier eten we wat en gaan we in de zon liggen. Eigenlijk een dom idee want de zon zorgt er voor dat je veel vermoeider raakt... hierdoor moet je s’middags even bijkomen voordat we weer aan de slag gaan. S'middags assisteer ik ook bij dokter Anna. Deze werkt maar drie uur s'middags dus ik was lekker op tijd klaar na een vermoeiende ochtend.

Dinsdag hebben we een korte dag gehad want bij aankomst op stage horen we dat er voor de woensdag een tekort is aan personeel waardoor ze liever hebben dat we de dinsdag middag vrij nemen in plaats van de woensdag. Hier stemmen we mee in en na een rustige ochtend assisteren bij dokter Sandoval hebben we s'middags lekker vrij en gaan we van de zon genieten. S'avonds hebben we met onze vriendinnen van Mondzorgkunde lekker een cocktailavond gehouden bij Zest. Lekker wat bijkletsen met meiden onder elkaar, heerlijk.

Woensdag moeten we de dag tot het einde lopen dus er staat een lange dag op de planning. Omdat we deze ochtend in een razend tempo klaar stonden konden we nog lekker even chillen op de praktijk en kletsen met de andere stagiaires. Ik kreeg de opdracht om de hele dag te assisteren bij dokter darique, de Venezolaanse tandarts. het was een drukke ochtend met een wortelkanaalbehandeling en vullingen. Wonder boven wonder zijn we op tijd klaar en besluiten Lonne, Lisa en ik een broodje te halen bij subway en even naar een winkeltje rijden in onze pauze. Gek genoeg kan dat allemaal in deze twee uur. S'middags vallen bijna alle patiënten uit waardoor we niet veel te doen hebben en dus bijna de hele wedstrijd van Ajax hebben kunnen kijken. Ja ook hier houden ze wel van een potje voetbal. Na de teleurstelling van het verliezen van Ajax is de dag op stage al bijna om en moeten we ons haasten naar huis. We springen in de douche en schieten onze kleding aan. Gelukkig lag deze al klaar want anders waren we niet op tijd klaar geweest. Vanavond gaan we dineren bij Cabana Beach. Dit doen we samen met onze Mondzorgkunde vriendinnen Mijke, Lonne en Romy. We hebben lekker gegeten en zelfs nog een gratis ijsje gefikst door alvast mijn verjaardag te vieren, deze duurt helaas nog wel een halfjaar. Na een leuke avond besluiten we mijn verjaardag verder te vieren op de dansvloer van Cabana.

Donderdag ochtend is het dan ook na een korte nacht wel moeilijk om uit bed te komen, maar een koffie erin en gaan. Deze ochtend was het op stage mijn beurt om bij dokter Sandoval te assisteren. Er was alleen niet heel veel assisteren aan want de hele ochtend was volgepland met controle's. Hierbij hoef je amper tot niet te assisteren dus het was vooral veel opruimen, schoonmaken en klaarzetten. Toch zijn deze dagen ook lekker om er tussen te hebben want je ziet veel verschillende gebitten en gezichten met ieder wat anders. Hier leer je veel van. S'middags hebben we lekker thuis geslapen en in de zon gezeten en verder hebben we niet veel meer gedaan.

Vrijdag ochtend heb ik voor de verandering weer eens geassisteerd bij de Venezolaanse tandarts. We hadden deze ochtend vooral veel schoonmaken en twee vullingen dus deze ochtend was niet bijzonder maar vooral heel gezellig want de patiënten hadden helen verhalen waardoor ik steeds een beter beeld krijg bij de bevolking van dit mooie land. Deze middag gaan we zwemmen bij het appartement van onze vrienden en hier houden we een onverwachtse poolparty waarna we deze afsluiten met een pizza diner. S'avonds ben ik met John, Romy en Lonne nog even een drankje gaan doen bij Beach club wet en wild en hierna ben ik ook lekker mijn bed ingedoken.

Zaterdag hebben we een stranddag bij Zanzibar bij Jan Thiel gehad. Opeens kwamen Mijke en ik met het idee om een jetski te huren. Na lang zeuren bij de verhuur hadden we het voor elkaar, het was erg druk en vol, we mochten deze middag alle vier op twee jetski's over het water scheuren. Na wat instructies gingen we dan. Het was zo'n gave ervaring en wat ging het hard. Na deze prachtige middag eten we wat op het strand en we rollen gelijk door naar de happy hour, die uitloopt tot in de late uurtjes. Kortom een mooi weekend dus.

Zondag zijn we naar het strandje Cas Abao geweest, hier hebben we ondanks de bewolking het toch een middag vol gehouden. Vanavond hebben we een film gekeken en we duiken zo ons bed lekker in.

De laatste drie weken zijn nu van start gegaan en dan is het weer tijd om naar huis te gaan. Ik zie er erg naar uit om iedereen weer te zien maar dit mooie eiland verlaten gaat ook zeker een traantje kosten. Ik ga nog drie weken genieten en hier doe ik natuurlijk ook nog uitgebreid verslag van, dus niet getreurd lieve trouwe lees fans want er komen zeker nog wat leuke blogs aan!

Ayoooooo en Bon Siman,

Lynn

• 13 Mei 2019 - 02:34

Maud:

Leuk om weer een nieuwe verslag te lezen!
    Jullie hebben het daar goed naar je zin, geniet er nog maar even van.
    Groetjes Maud

• 13 Mei 2019 - 06:31

Lenny Wong:

Leuk meiden! Geniet nog even van die laatste weken. Have fun!!!

• 13 Mei 2019 - 11:58

Pa:

Hallo Lynn,
    wederom een leuke blog! Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben op de stage.... en de feestmomenten daarna! Gelijk heb je: hard werken op de stage en daarna genieten van deze unieke ervaring! En zie dat het feesten jullie ook goed afgaat!. Hoe kan het ook anders..... van een appelboom vallen geen peren....
    Zie ook al uit naar je terugkomst.... naast je gezelligheid ben ik ook heel benieuwd naar je verdere verhalen.. Geniet ze nog de komende weken en doe Henk, Patricia, Lieke en natuurlijk Lisa de hartelijke groeten van ons! Gr. Pa

• 14 Mei 2019 - 18:10

Nina:

super al je verhalen te lezen.
    Wat gaat de tijd toch snel.
    Geniet er nog van en kom maar met veel leerverhalen terug

NIna