Reisverslag begin mei - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lynn Buysse - WaarBenJij.nu Reisverslag begin mei - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lynn Buysse - WaarBenJij.nu

Reisverslag begin mei

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Lynn

05 Mei 2019 | Curaçao, Willemstad

ieve allemaal,
Ben ik weer!
De maand april is voorbij gevlogen en we zitten in de maand mei. Nog een kleine maand en dan gaan we richting huis...
Ik moet er niet aan denken om dit heerlijke eiland te verlaten...
maar m’n familie en vrienden weer zien kijk ik wel naar uit!
De eerste stage week na de vakantie zit er weer op en deze is snel verlopen.
Alles gaat hier snel op cura...
Afgelopen maandag heb ik een hele dag meegelopen met de orthodontist / orthodontist assistent. We hadden stage van 8-12 en van 14-18. Helaas kwamen het ochtendblok bijna geen patiënten opdagen dus hebben we schoongemaakt in de kamer en opgeruimd. Dit moet soms ook gebeuren Gelukkig was het snel lunchtijd want patienten behandelen is meer mijn ding. S’middags hebben we gezond een salade gegeten bij ons vaste lunchtentje grand cafe mahaai! We hadden 2,5 uur lunchpauze dus hebben alles op het gemak gedaan.
S’middags in de praktijk heb ik zelf draden en elastiekjes verwisseld.
Dit was in het begin best even spannend, maar mer goeie support van Sabrina ben ik eraan begonnen en heeft de patiënt de stoel veilig kunnen verlaten ;)
Op naar de volgende patiënten! Aan het eind van de dag waren mijn handen best gevoelig door het vasthouden van de spiegel en het aan de kant houden van de tong. Je moet er wat voor over hebben :)
Een leerzame en productieve middag en doordat ik zoveel zelf mocht doen ging de tijd reuze snel! Maandag avond hebben we uitgerust en heb ik de laatste aflevering van dream school gekeken. Helaas zal ik nu een andere serie moeten zoeken waar ik nog een tijdje zoet mee ben, iemand suggesties?
Dinsdag hadden we weer stage van 8-12 en van 14-18. Hier heb ik de hele dag meegelopen met de venozelaanse tandarts. Hier hebben we vooral vullingen gelegd en 2 extracties gedaan. Verder geen bijzondere dag!
Woensdag waren we alweer vrij want het is 1 mei en dat is de dag van de arbeid. Deze dag zijn we naar de grote knip geweest. Hier hebben we lekker een dagje aan het strand gelegen, al hoewel het was zo warm en druk dat we meer in de zee lagen dan op het strand. Na het strand zijn we langs wat winkels gereden en hebben we hoe ongezond als we zijn bij de mac gegeten. Na deze vette hap zijn we ons klaar gaan maken voor een gezellige avond Cabana! Na een korte nacht was het donderdag weer tijd voor stage van 8-12. Deze dag ging super snel voorbij want ik heb een ochtend meegeholpen bij het prothese werk. Dit is dus vooral de afdrukken nemen, prothese’s passen en aanpassen en de kleur bepalen. Dit is leuk om te doen omdat je lekker bezig bent en je maakt mensen blij met een nieuw gemaakt gebit. Daar word je zelf ook gelukkig van! Ik ga ook nog eens kijken naar een vervolg opleiding hiervan als ik terug ben in Nederland! Genoeg nieuwe dingen ontdekt hier!
Hierna zijn we lekker ons bed ingedoken en hebben we een uurtje bijgeslapen en daarna zijn we aan het zwembad gaan liggen. Vrijdag hadden we stage van 8-12 en hier stond ik weer op de vertrouwde plek bij de venezolaanse tandarts. Bij haar heb ik het super erg naar m’n zin en het samen werken gaat super, ondanks het verschil in taal. We hadden een drukke ochtend met vullingen, extractie en een wortelkanaalbehandeling. De extractie was een moeilijke extractie waardoor het iets langer duurde en de patiënt bang werd. Na 50 minuten was de tand eruit en mijn handen waren intussen blauw geknepen. Maar dat was niet erg, we waren zelf ook blij dat het voorbij was. Deze ochtend was hierdoor ook snel voorbij. Het besef dat we hier nog maar 3,5 week stage lopen is ook bizar... Het is zo’n fijne werkplek en ik heb veel plezier in mijn stage.. het zal raar worden om hier straks ook afscheid van te moeten nemen, nog maar even niet aan denken en nu eerst genieten van het weekend.
Vrijdag avond hebben we wat gedronken bij Lonne, Mijke en Romy waarna we gezamenlijk naar een poolparty zijn geweest. Het zag er super gaaf uit maar we zijn niet in het grote bad geweest. Dansen was genoeg voor ons.
De volgende ochtend ging de wekker vroeg want er stond een drukke dag op de planning. We hebben met 11 man een speedboot gehuurd waarmee we vanaf zanzibar naar westpunt zijn gevaren. Hier hebben we alle leuke plekjes gezien langs de kustlijn en hebben we gescheurd over de golven! Ook zijn we langs de blauwe kamer geweest. Dit is een grot onder het water in de zee. Hier kan je een klein stuk snorkelend naar toe. Hierin is de zee best woest maar als het licht goed valt is het allemaal de moeite waard! Deze ruimte is dan helemaal verlicht in het blauw! Een super gaaf zicht om te zien en iets wat je gedaan moet hebben! Op de terug weg kwam er zelfs een groep dolfijnen naast de boot zwemmen. Zie de foto's hieronder. Bucketlist, Check!
Na deze gezellige en snelle middag hebben we daarna een party gebouwd op zanzia bar! Te gekke dag dus!
Vandaag hebben we een rustige dag en zijn we bezig geweest voor stage en voor school!

Op naar de laatste 4 weken!

Ayooo dushi’s
Dikke kus, me


  • 06 Mei 2019 - 03:12

    Trudy:

    Heerlijk om de ochtend met zo’n leuk verslag weer te beginnen!
    Stiekem heb ik ook wel beetje heimwee, zeker naar de zon en de warmte

  • 13 Mei 2019 - 06:35

    Patty:

    Hoi Lynn en Lisa,
    Weer leuk om jullie verslagen te lezen en te zien dat er naast zon, zee en strand ook nog gewoon hard gewerkt moet worden op Curaçao en dat jullie ook dat met veel plezier doen.
    Groeten van Noa, Laura, Kelley, Manuela, Anaas, Anouk en Daïnera.
    Veel succes op Curaçao en jullie worden gemist hier.
    Groet, Patty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Vanaf maart ga ik samen met Lisa stage lopen in een tandartsenpraktijk in Curaçao. Op deze blog kun je mijn avonturen in Curaçao volgen.

Actief sinds 11 Feb. 2019
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 3541

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 04 Juni 2019

Stage in Curaçao

Landen bezocht: